Friday, 25 October 2013

5. Common Rail

En què consisteix el sistema Common Rail? Quines avantatges ofereix respecte la injecció electrónica directa?

La idea principal del disseny Common Rail, és aconseguir una polvorització molt més gran que l'ctual per optimitzar el procés d'inflamació espontània de la barreja.
Per a això es recorre a fer uns forats molt més petits, disposats perpendicularment a la punta de l'injector 

És  igual a la injecció multipunt d'un motor de gasolina, en la qual també hi ha un conducte comú per a tots els injectors, amb la diferència que en els motors dièsel es treballa a una pressió molt més alta.



El sistema Common Rail funciona de la següent forma:

El gasoil emmagatzemat en a la cambra de combustible a baixa pressió, és aspirat per una bomba (tranfereix el gasoil) accionada elèctricament. Després s'envia a una segona bomba d'alta pressió que injecta el combustible a pressions d'uns 300 bar fins a 2000 bar al cilindre.

La bomba que aspira el gasoil del dipòsit, pot anar muntada a la pròpia bomba d'alta pressió. 
El conducte comú (Common Rail) és una canonada  de la qual parteixen una ramificacions d'altres petites canonades per cada injector dels cilindres corresponents.

El principal avantatge d'aquest sistema és que ens permet controlar electrònicament el subministrament de combustible per a cada cilindre, aconseguint preparar la barreja per a una òptima combustió. 
Això genera un nivell sonor molt més baix i un millor rendiment del motor.



No comments:

Post a Comment