1r Article:
"El futur motor de la Fórmula 1 podria ser una turbina de gas"
La Fórmula 1 estudia com reinventar-se a si mateixa, i fa poc vam saber que es veu amb bons ulls reduir cilindrada de motors i tornar a la sobrealimentació i que una altra alternativa que s'estudia és recórrer a les turbines de gas.
Més ben dit, la solució seria una mecànica híbrida, que combinaria l'ús i potència de motors elèctrics juntament amb el d'una turbina que cremaria principalment combustible gasós. Les xifra en brut de potència que s'estudia ja fa empal·lidir qualsevol: només la turbina seria capaç de donar entre 800 i 1.200 CV i 1.431 Nm de parell a 8.000 rpm encara que el compressor de la turbina és capaç d'arribar fins a les 42.000 rpm. La turbina pesa uns 110 kg, i ocupa més o menys la mateixa longitud que un bloc V8 actual, encara que una mica menys d'amplada i alçada. Després d'aquesta proposta, Project 1221, un projecte italià comandat per un enginyer automotriu italià nascut a Parma: Andreas K. Andrianos, i impulsat per un altre bastant més conegut, Mauro Forghieri.
Croquis d'una turbina de gas
Aquest projecte que té en desenvolupament una mecànica híbrida com la comentada, aposta perquè seria molt factible portar-la a la Fórmula 1 i remarcant un detall molt perseguit últimament: uns costos baixos. Els seus creadors entre els quals està involucrada gent que han treballat tant per a Ferrari com per Lamborghini, que dominen el tema.
Hi ha dades per sorprendre encara més. Amb l'empenta del motor elèctric sumat al de la turbina, el parell pot pujar fins als 1.802 Nm, ara sí que tindrien els pilots que exercitar el coll a consciència. Seguint amb la tendència de reduir costos i que la Fórmula 1 sigui encara més eficient (o més verda segons es miri) també han aconseguit reduir el consum amb uns màxims de 0,240-0,250 kg / hp.hour amb configuració a ple rendiment, i uns mínims de 0,165-0,185 kg / hp.hr en configuració més normal.
Dos exemples el consum per hora estaria entre els gairebé 200 i 300 kg de querosè. És obvi que els proveïments haurien de tornar a escena, si no fan que la turbina tingués un rendiment inferior, al voltant dels 750 CV que sembla que és el que es persegueix per a 2013.
La motorització híbrida de turbina de gas i motor elèctric podria ser el futur de la Fórmula 1.
Font:http://www.motorpasionf1.com/formula-1/el-futuro-motor-de-la-formula-1-podria-ser-una-turbina-de-gas
Data: 1 de maig de 2011
2n Article:
"Ferrari i els seus problemes amb el motor V6 Turbo de 2014"
L'escuderia Ferrari hauria trobat nous problemes en el
desenvolupament del motor V6 Turbo amb el qual competirà en F1 a la temporada 2014.
El rumor ve de Finlàndia, concretament del diari Turun Sanomat, que afirma que Ferrari estaria tenint problemes en el desenvolupament del motor V6 Turbo de 2014, especialment ,amb el pes del propulsor.
Alguna cosa no ha d'anar bé a Maranello quan l'únic que es filtren, una i altra vegada, són els problemes que estan tenint amb el motor de 2014. Mentre Mercedes i Renault fa mesos avançant imatges i, en el cas dels francesos, ja l'han presentat físicament al públic. A Ferrari tot transcorre sota el més estricte secret.
En el que va de temporada, des Ferrrari només han dedicat unes breus paraules del cap de motors, Luca Marmorini parlant de la complexitat del desenvolupament d'aquests motors i de la importància que tindrà la fiabilitat en la propera temporada.
Ara, es comenta que Ferrari podria estar tenint problemes amb el sobrepès de la mecànica que han dissenyat. Un greu inconvenient tenint en compte que això afecta les prestacions, centre de gravetat, consums de combustible i el comportament general del monoplaça.
A més, cada vegada queda menys temps per poder acabar el treball sobre els motors V6 Turbo de 2014, que hauran d'estar acabats per a les primeres proves en pista el proper mes de gener.
Font:http://formula1.autobild.es/tecnica/ferrari-y-sus-problemas-con-el-motor-v6-turbo-de-2014-1472
Data: 18 de setembre de 2013
3r Article:
"Londres comptarà amb una flota de 50 taxis elèctrics el 2013"
Mentre que els black cabs es troben en període d'extinció, altres fabricants busquen quedar-se amb el pastís. De moment Mercedes Benz i Nissan es faran amb ells, al no haver més taxis homologats per Londres.
El fabricant xinès BYD juntament amb Green Tomato Cars han signat un MOU, és a dir, una declaració d'intencions. Volen posar en servei una flota de 50 BYD i 6 l'any que ve, totalment elèctrics, amb 75 kW de potència (102 CV) i gairebé 300 km d'autonomia. La lletra petita és que pesen més de dues tones.
Serveixen per a taxis londinencs? Les estadístiques diuen que els actuals contribucions fan unes 9 carreres diàries, de 5,15 km cadascuna.
Sobraria doncs autonomia per a un servei típic. També serveixen per anar als aeroports perifèrics perquè superen els 130 km/h si hi ha pressa.
Disposen de cinc places, encara que hauran de modificar-los per poder fer un gir de 180 graus en menys de 8 metres, principal obstacle per homologar taxis en aquesta ciutat. Si l'experiència pilot funciona, es podrà complir el somni de l'alcalde Boris Johnson de tenir el 100 % dels taxis elèctrics el 2020.
Font:http://www.motorpasion.com/coches-hibridosalternativos
/londres-contara-con-una-flota-de-50-taxis electricos-en-2013
Data: 25 d'octubre de 2012



No comments:
Post a Comment